IT byznys: podnikatelé pro zavedení jednotného inkasního místa

V minulém týdnu informovala Hospodářská komora o aktivitě tuzemských podnikatelů, kteří podporují úsporu času a peněz při výběru daní zřízením jednotného inkasního prostoru. • Dle šetření KPMG Česká republika se u nás daří on-line pojištění, ale tempo rozšiřování nabídky produktů se zpomaluje. • Podle organizace EURid mírně stoupl počet .eu domén, i když tempo růstu bylo vlivem krize pomalejší.


Návrh zřízení jednotného inkasního místa

Inkasní místo v jednom

V oznámení z minulého týdne se na webu komory objevila zpráva o tom, že se v poslední době znovu otevřela diskuse o zřízení jednotného inkasního místa, ve kterém lidé budou platit daně, cla a nemocenské, důchodové a zdravotní pojištění. Horizont jeho fungování je rok 2014.

Podle vyjádření Petra Kužela, prezidenta Hospodářské komory České republiky, podporují podnikatelé výběr daní na jednom místě. Integrace výběru daní by podle něj mohla přinést další vítané snížení časové a administrativní zátěže podnikatelů, kteří budou moci uskutečnit své platby na jednom místě. Podobný dopad by toto opatření mělo i na případné kontroly ve firmách, které by u nich prováděla již pouze jedna instituce a nikoliv celá řada různých úřadů.

Zavedení tohoto systému by mohlo pomoci i státu, který by díky tomu mohl dosáhnout finančních úspor v řádu miliard korun za správu agendy výběru všech daní. Na návrhu jednotného inkasního místa spolupracuje Ministerstvo financí ČR se Světovou Bankou jako externím konzultantem. Řadu připomínek přednesla v rámci konzultací i Hospodářská komora České republiky.

Jednotné inkasní místo je jeden z pilířů navrhované daňové reformy 2010, která si klade za cíl, že daně budou poplatníky co nejméně zatěžovat.

Roste význam online pojištění

V období května a června 2009 realizovala společnost KPMG Česká republika tradiční průzkum on-line služeb a produktů, které nabízí 10 největších pojišťoven podnikajících na českém trhu. Z hlavních zjištění je třeba uvést, že tempo nabídky on-line produktů a služeb, které poskytují největší pojišťovny působící na českém trhu, se začíná zpomalovat. Objemy uzavřených pojistek a uhrazeného pojistného ovšem stále rostou.

Šetření potvrdilo trend důležitosti využití výhod internetu. Internet představuje pro finanční instituce, banky a pojišťovny stále zajímavější prostředek, který jim umožňuje zlepšování kvality poskytování produktů a služeb. Navíc stále roste jeho dostupnost a zvyšuje se internetová gramotnost uživatelů. Využívání internetu jako distribučního nástroje představuje značný potenciál především na trzích, které jsou již nasycené. Správnou kombinací různých distribučních možností mohou potenciální klienti využívat specializované komunikační kanály pro jednotlivé skupiny či typy produktů.

Prostřednictvím internetu lze on-line uzavírat především produkty neživotního pojištění. Mezi nejčastější produkty patří cestovní pojištění společně s povinným ručením, které nabízí každá pojišťovna z TOP10, která má tyto produkty ve svém portfoliu. Co se týká nabídky, ukázalo šetření, že nabízená škála on-line produktů se od předchozího roku změnila pouze minimálně. Z testované desítky pojišťoven má ve své nabídce on-line cestovní pojištění a povinné ručení sedm pojišťoven, které tento produkt nabízejí i ve svém standardním portfoliu služeb.

Pojišťovny poskytují i další online služby. Mimo nabídky produktů pojištění on-line nabízejí pojišťovny například informace o smlouvě (stav smlouvy, rozsah a platnost pojištění, připojištění, spoluúčast, výše placení pojistného), nahlášení škody, předávání dokumentace k likvidaci nebo on-line sledování stavu likvidace pojistné události.

Dalším sledovaným atributem průzkumu jsou e-platby. Ve srovnání s loňským rokem se možnosti elektronických plateb při úhradě pojišťovacích on-line služeb a produktů příliš nezměnily. Pro provedení platby bez osobní návštěvy pobočky je možné využít možnost, kdy platba proběhne ihned (platební karta, on-line banking – Raiffeisenbank eKonto (dříve eBanka), ČSOB on-line, Servis 24 České spořitelny, Poštovní spořitelna on-line). Další možnost je, že platba proběhne do tří pracovních dnů (klasický převod z účtu pomocí internetu, telefonního nebo GSM bankingu). Dají se využít i alternativní způsoby úhrady – přes terminál Sazky nebo v hotovosti na pobočce pojišťovny či spřízněné banky.

Nárůst počtu .eu domén

Podle oznámení organizace EURid z předchozího týdne se celkové množství zaregistrovaných domén .eu opět zvýšilo. EURid pověřený vedením rejstříku domén to uvádí i přes fakt, že vlivem propadu ekonomiky je tempo pomalejší než dřív.

Organizace uvedla, že v prvním čtvrtletí letošního roku se jejich množství překlopilo přes hranici tří milionů. Nejvíce zaregistrovaných .eu domén mají Němci, Čechům patří osmé místo. Od ledna letošního roku do března se počet navýšil o více než 48.000 dalších registrací. Představuje to nárůst o 1,6 procenta.

„Složité ekonomické období se odráží v mnoha oblastech, včetně se
ktoru domén. Růst registrací byl o trochu pomalejší v první čtvrtině roku 2009, přesto registrace domén .eu dál rostly,“
řekl ve zprávě generální manažer EURid Marc Van Wesemael.

Přečtěte si také

IT byznys: 81 % českých podniků ucítilo krizi na tržbách
IT byznys: částečné úvazky v Česku využívané minimálně
IT byznys: zájem o ready-made firmy vzrostl o desetinu
IT byznys: firmy s odsouzenými nebudou mít přístup k tendrům
IT byznys: až pětina firem zvažuje přesun do ciziny
IT byznys: Elektronické ohlášení živnosti se stalo praktickou pomůckou
IT byznys: očekávaný růst mobilní reklamy za dva roky
IT byznys: krize zapříčinila nárůst nesplácených úvěrů a omezenou likviditu bank
IT byznys: snadnější podnikání v zemích EU díky novému zákonu
IT byznys: 45 % podnikatelů říká, že nám Brusel ztěžuje podnikání
IT byznys: evropské normy představují pro firmy náklady více než 1 bilion EUR
IT byznys: zveřejnění platů a odměn manažerů státních firem je správné
IT byznys: podnikatelé vyzvali vládu ke zvyšování konkurenceschopnosti

Exit mobile version