Průzkum Randstad: Hlavní důvody fluktuace zaměstnanců

21. červen 2018 13:46 0 komentářů

Nízký plat, nedostatek uznání a neuspokojující kariéra, to jsou důvody, proč Češi nejčastěji opouští zaměstnavatele.

Nízká nezaměstnanost nahrává vyšší fluktuaci. Co jsou však hlavní důvody, kvůli kterým Češi opouští své zaměstnavatele a hledají nové? Dle nedávného průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research je to příliš nízká odměna, nedostatek uznání a omezený kariérní růst. Naopak jistota zaměstnání, finanční zdraví zaměstnavatele, mzda a zajímavý obsah práce patří k důvodům, kvůli kterým Češi zůstanou stávajícímu zaměstnavateli loajální.

„Stále důležitějším faktorem se pro Čechy stává rovnováha mezi pracovním a soukromým životem. Svědčí o tom i skutečnost, že více než čtvrtina respondentů našeho průzkumu, kteří uvedli, že v minulém roce změnili práci nebo ji plánují změnit v příštím roce, kvůli ní opustila svého zaměstnavatele a hledala nového, který by ji umožnil,“ vysvětluje Alžběta Honsová, marketingová manažerka personálně poradenské společnosti Randstad, a dodává: „Zajímavé je pozorovat i rozdíly mezi preferencemi mužů a žen. Například výše platu je důležitějším faktorem pro muže než pro ženy. V případě příliš nízkého platu v porovnání s konkurencí odchází od stávajícího zaměstnavatele 57 % mužů. Naopak pro ženy je výrazným faktorem doba dojíždění do práce. Čtvrtina žen odejde od svého zaměstnavatele, pokud je doba dojíždění do práce příliš dlouhá.“

Rozdíly lze zaznamenat i v případě různých věkových skupin. Například mladší pracující ve věku od 18 do 24 let odchází od zaměstnavatele častěji v případě, že postrádají možnost kariérního postupu, pracovníci ve věku 25-44 let zase častěji odejdou z důvodu absence uznání nebo odměny než pracovníci mladší 25 let. Věková skupina 45-64 let se zase častěji rozhodne zaměstnavatele opustit kvůli výši mzdy, pokud je nižší než u jiných firem. Respondenti s vyšším vzděláním častěji odejdou od zaměstnavatele, pokud postrádají možnosti kariérního postupu, pracující se středním vzděláním z důvodu absence uznání nebo odměny a zaměstnanci s nízkým vzděláním pokud je doba dojíždění do práce příliš dlouhá.

„Jak pro udržení stávajících zaměstnanců, tak i pro nábor nových lidí musí zaměstnavatelé pochopit, co Češi považují za důležité. Na prvním místě je to i dnes, v době velmi nízké nezaměstnanosti, jistota zaměstnání, na druhém pak finanční zdraví firmy a na třetím místě plat a benefity,“ říká Alžběta Honsová. Stabilita a úspěch je tedy pro zaměstnance atraktivním atributem značky, Češi chtějí pracovat pro známé a úspěšné firmy.

I v případě důvodů pro setrvání u stávajícího zaměstnavatele lze pozorovat rozdíly v preferencích jednotlivých věkových skupin. Věková skupina 18-24 považuje za velmi důležitý aspekt kariérní postup, věková skupina 25-44 let atraktivní plat a benefity a pracující ve věku 45-64 let zůstanou u svého současného zaměstnavatele, pokud jim bude nabídnuta dlouhodobé jistota zaměstnání. Respondenti s vyšším vzděláním častěji zůstávají u svého zaměstnavatele, pokud jim poskytuje dobrou rovnováhu mezi osobním životem a prací, pracující se středním vzděláním kvůli dobré poloze a zaměstnanci s nízkým vzděláním, pokud má zaměstnavatel dobrou pověst.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Nová kampaň cílí na elektronické bankovnictví v ČR

Pavel Houser , 11. prosinec 2018 11:24

Stejná kampaň je opakovaně a dlouhodobě aktivní v Polsku a Španělsku....

Více 0 komentářů

Google kvůli dalšímu úniku údajů vypne Google+ už v dubnu

ČTK , 11. prosinec 2018 10:31

Bezpečnostní problém umožňoval vývojářům aplikací přístup k osobním údajům uživatelů...

Více 0 komentářů

Lyft je blíže uvedení na burzu, předstihne Uber

ČTK , 11. prosinec 2018 09:00

Své akcie formou IPO nabídly letos např. Dropbox nebo Spotify....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Primární nabídka divize SoftBank bude největší v Japonsku

ČTK , 11. prosinec 2018 08:00

Vstup firmy na burzu bude největší primární nabídkou v Japonsku a jednou z největších na světě....

Více 0 komentářů

Kauza Huawei zaměstnává světovou politiku

ČTK , 10. prosinec 2018 09:00

Komisař EU pro digitální trh: čínské technologické firmy jsou nuceny spolupracovat s čínskými tajným...

Více 1 komentářů

Analýza: E-shopy letos na černý pátek omezily triky s cenami

ČTK , 10. prosinec 2018 08:00

Útraty Čechů v týdnu během slevových akcí na tzv. černý pátek dosáhly letos rekordní 4,2 miliardy Kč...

Více 0 komentářů

Před 50 lety tým vědce Engelbarta představil počítačovou myš

ČTK , 09. prosinec 2018 08:00

"Ani nevím, proč tomu říkáme myš. Asi kvůli čouhajícímu kabelu."...

Více 0 komentářů