Telefónica zavádí na své prodejny O2 Guru, podpoří je odvážná kampaň

Karel Wolf , 11. duben 2012 21:39 0 komentářů

První český telekomunikační operátor zavádí na své prodejny novou službu zdarma, určena je zatím hlavně koncovým uživatelům a odepřena není údajně ani zákazníkům konkurence. O2 Guru je zaměstnanec operátora, který je na rozdíl od běžných obchodníků fundovaně odpovídat na technické dotazy uživatelů.

Jak lidé nejčastěji využívají mobilní telefony (zdroj: O2)
Jak lidé nejčastěji využívají mobilní telefony (zdroj: O2)
Ačkoli je služba určena především koncovým zákazníkům, má potenciál i pro firemní klientelu. Ulehčit by mohla například IT administrátorům, kteří mohou přesměrovávat dotazy svých uživatelů ohledně mobilních technologií právě na nešťastníky z O2 Guru.

Technici ze skupiny O2 Guru mají být vyškoleni tak, aby nehovořili příliš odborným jazykem a byli schopni poradit víceméně každému, znalosti mají demonstrovat na praktických příkladech. Zároveň jsou údajně schopni zvládat také práci s handicapovanými zákazníky. Zájemci o radu si mohou termín schůzky se svým „guru“ na prodejně rezervovat přes Internet www.o2.cz/guru, nebo riskovat a doufat, že bude nějaký nevytížený guru dostupný na nejbližší prodejně.

Nejčastější potřeby zákazníků na prodejnách
Nejčastější potřeby zákazníků na prodejnách
"Během posledního roku došlo k zdesetinásobení počtu dotazů v našich call centrech, jež se týkají chytrých telefonů, zejména nastavení Internetu v mobilu či konfigurace MMS. Nejen to nás vedlo ke zjištění, že na českém trhu stále chybí odborníci, kteří by lidem pomohli a zároveň je inspirovali k využívání nových technologií," vysvětluje trend, na základě kterého byla služba spuštěna ředitel marketingové divize v O2 ČR, Jiří Dvorjančanský.

O2 Guru jsou od začátku dubna k dispozici na třiačtyřiceti O2 prodejnách v celé České republice. Na začátku května přibude dalších osmdesát O2 Guru ve všech značkových a ve vybraných franšízových O2 prodejnách.

Doprovodná kampaň

Možná zajímavější než samotná služba je ovšem marketingová kampaň, která ji bude doprovázet. Pokud znáte historii vizuálů a reklamních kampaní operátora od roku 2006, kdy se prvně objevila značka na českém trhu, určitě vám neunikl nápadně konzervativní tón dosavadních kampaní. Ty se jednak snažily neznechutit u daného operátora velmi silnou zákaznickou skupinu v podobě firemní klientely a pak opatrná politika také reflektovala burzovní kotaci operátora na pražském trhu SPAD. Díky tomu Česko muselo oželet například na Slovensku poměrně populární „O2 korytnačky“ z jarní kampaně v roce 2010. Letošní česká jarní kampaň ovšem zdá se boří všechny ledy, ostatně posuďte sami (v ukázkách naleznete úvodní spot a dokument o přípravě kampaně):


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů