Google začíná cílit reklamu na základě online aktivit uživatelů

David Budai, 12. březen 2009 05:40 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Logo
Společnost Google ve středu spustila zkušební verzi takzvané zájmově orientované reklamy, která by měla být přesně cílena na jednotlivé uživatele. Informace o oblastech jeho zájmů by měly být získávány například z historie navštívených webů. Google chce touto cestou nabídnout inzerentům nové možnosti, jak dostat jejich reklamu k těm správným lidem, a tím samozřejmě navýšit zisk v této oblasti.

Google

Přestože jsou techniky, které zobrazují reklamu na základně internetové aktivity jednotlivých uživatelů známé již delší dobu, Google se jim vyhýbal velkým obloukem. Reklama doposud vycházela z obsahu prohlíženého webu nebo z výrazů, které uživatel zadal do vyhledávače. „Existují však situace, kdy nám klíčová slova a obsah webu neposkytne dostatek informací, abychom mohli nabídnout odpovídající reklamu,“ napsala v příspěvku na firemním blogu Susan Wojcickiová, viceprezidentka společnosti Google pro řízení produktů.

Google proto spustil novou formu cílené reklamy, nazvané „Interest Based Advertising“, která se momentálně nachází ve fázi testování a do ostrého provozu by se měla dostat během několik týdnů. Zájmově orientovaná reklama je založena na technologii, kterou Google získal v roce 2007 akvizicí společnosti DoubleClick za 3,1 miliardy dolarů, a bude se zobrazovat na základě navštívených webových stránek nebo třeba videí, která si uživatel pouští. Objeví se na obsahové síti Googlu, která čítá tisíce webů, a na videoportálu YouTube.

Nová forma reklamy terčem kritiky

Podle Googlu budou mít uživatelé možnost nastavit si kategorie z oblasti jejich zájmů a zároveň vybrat ty, které by se zobrazovat neměly. Společnost samozřejmě tuto skutečnost vyzdvihuje, protože se prakticky ihned po oznámení této formy reklamy objevily hlasy, které ji označují za další výrazný zásah do soukromí na internetu. Podobné služby přitom již dříve představily konkurenční společnosti jako Yahoo či Microsoft.

Google je však ohledně shromažďování citlivých informací terčem kritiků dlouhou dobu. Díky svému dominantnímu postavení na trhu vyhledávání totiž dokáže vytvářet rozsáhlé informační databáze, což se mnohým nelíbí. Společnost však zdůraznila, že brala u zájmově orientované reklamy otázku soukromí velmi vážně.

Nové reklamní řešení by mělo přinést výhody všem stranám. Inzerenti budou moci přesněji cílit svou reklamu na základě zájmových kategorií a získávat nové zákazníky například oslovením uživatelů nebo zákazníků, kteří již v minulosti navštívili jejich webovou stránku. Uživatelům by naopak novinka měla přinést relevantnější a zajímavější reklamu.

Google si samozřejmě od celé věci slibuje navýšení zisků plynoucích z vyššího počtu prokliknutí. Zhruba 97 procent svého příjmu, který v roce 2008 i navzdory recese vzrostl o 31 procent na 22 miliard dolarů, totiž generuje prodejem internetové reklamy.

Přečtěte si také


Google umožňuje sledovat pozici uživatelů mobilních telefonů
Google spustil offline přístup ke službě Gmail
Soud zamítl žalobu, podle které Google svými fotografiemi porušil soukromí


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 0 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů

Kalendář

19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018
04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018

Starší zprávičky

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů