• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
Home Články

Internetový marketing: Widget je udělátko

itbiz
27. 3. 2009
| Články
Kravatak

Widgety jsou prostředkem, jak se dostat k potenciálnímu zákazníkovi blíž a být mu na očích bez toho, aby musel často navštěvovat webovou prezentaci společnosti. Jedná se o miniaplikace, které si sám nainstaluje na pracovní plochu počítače, prohlížeče či personalizovatelné stránky typu iGoogle či Facebook. K tomu však musí mít motivaci, proto widgety obsahují užitečné funkce, jako například zpravodajství či vyhledávání ve službách. Pojďme si princip widgetů představit blíže.

Widgety
Některé podoby widgetů.

Co znamená widget?

Co vlastně je widget? Widget je jednoduchá samostatná aplikace, kterou uživatel umístí (nainstaluje) přímo na plochu svého počítače nebo na plochu svého webového prohlížeče, respektive aplikace. Podstatné je, že widget obsahuje personalizované a hlavně stále aktuální údaje.

Widgety přitom můžete používat buď v prostředí Windows Vista, Mac OS nebo jako součásti webových aplikací jako je kupříkladu iGoogle nebo Facebook. Slovo widget znamená miniaplikace, část aplikace, nástroj, věcička, udělátko. Terminologie v tomto směru není úplně ustálena (nejen v českém jazyce) a tak se můžete setkat i s termíny facelet nebo gadget.

Zase jedna marketingová bublina?

Zatímco někteří marketéři vynášejí použítí widgets do nebe, jiní jej zatracují. Jak to s widgets opravdu je? Widget samozřejmě není žádný samospasitelný nástroj, který vyřeší všechny vaše marketingové otázky. Widget ve své podstatě nenabízí nic marketingově převratného, je pouze dalším kanálem pro komunikaci a způsobem, jak se dostat k uživatelům na plochu, do jejich Facebooku nebo MySpace profilu.

Widget je technologie, která vám umožní zkvalitnit a zjednodušit komunikaci s uživatelem nebo dokonce otevřít nový komunikační kanál. Protože s instalací widgetu uživatel musí souhlasit (respektive musí ji iniciovat), musí mu widget přinášet významnou přidanou hodnotu. A zde se opět vracíme ke kořenům marketingu, respektive internetového marketingu: uživatel vás bude mít rád jedině tehdy, když mu něco zajímavého nabídnete, v opačném případě vás zatratí jedním kliknutím myši.

Widget pro internetový marketing

Jedno ze základních pravidel internetového marketingu říká, že uživatel vnímá vaší internetovou prezentaci jako součást vaší služby a produktu. Z vaší internetové prezentace uživatel získává návody, doplňkové informace, používá jí pro řešení problémů, reklamace a další dodatečný servis. No a tak logicky přichází otázka, nemůžeme tyto služby klientovi poskytnout, aniž bychom ho nutili přijít na webovou prezentaci? Nemůžeme mu být blíže? A zde přichází koncepce marketingového využití widgets.

Cílem widgetu je usnadnit, zpříjemnit a zrychlit přístup k internetovým informacím. K čemu mi tedy konkrétně může widget posloužit? Přímo na ploše můžete mít neustále informace o aktuálním kurzu koruny, posledních novinkách v IT nebo ekonomice, vyhledávač tras, akvárium, rádio, informace o emailech, o počasí, volných pracovních místech a mnohé další.

Uživateli o krok blíž

Co přináší widget nového do marketingu? Marketingové využití widgets vychází z teorie, že uživatel porovnává kvalitu služeb, které kupuje, a že vnímání služby, respektive produktu, není omezeno pouze na samotné jádro (třeba fotoaparát nebo doprava balíků).
Nákup produktu začíná již sběrem informací a uživatel si tvoří obrázek o kvalitě již podle servisu, který je s produktem spojen. Kvalitu fotoaparátu tedy neurčuje pouze jeho rozlišení, zoom a světelnost, ale také jednoduchost objednávky, dostupnost informací, přehlednost manuálu, dostupnost servisu a doplňků. Speciálně v době všudypřítomného internetu je při posuzování kvality kladen stále větší důraz na „uživatelskou přívětivost“ produktu.
A zde nastupuje marketingová funkce widgetu, umožní vám totiž mnohem lépe komunikovat s uživatelem:
— Widget poskytuje okamžitý přístup k aktuálním informacím
— Widget nabízí nejjednodušší přístup ke službám – má jednoduchou a přesně určenou funkci
— Widget je pohodlný – to nejdůležitější máte stále před sebou na ploše
— Widget můžete využít pro reklamní sdělení
Tím že klientům nebo potenciálním klientům nabídnete váš widget, zvyšujete kvalitu vašich služeb a rozšiřujete možnosti, jak s vámi mohou komunikovat. Stáváte se tak přívětivějšími a snadněji dostupnými.

Oblíbené použití

Widget ve svém marketingu používá řada společností, obvykle jako snadný zdroj informací pro své klienty, ale často i pro rozšíření služeb.

Společnost UPS (kurýrní a dopravní služby) nabízí svůj widget, který umí sledovat zásilky, poskytuje aktuální zpravodajství a zjednodušuje objednávku.

Náš internetový portál Správnýkrok.cz, portál pro personální inzerci, připravuje widget pro Facebook. Přímo ve Facebooku uvidíte nabídku volných pracovních míst a hodnocení firem pomocí nálepek.

Zpravodajské servery iDnes, Novinky, Aktuálně či Blesk nabízejí widget pro iGoogle s aktuálním zpravodajstvím. Zpravodajství z finančního světa potom nabízejí také Finanční noviny, Měšec, Ekonom nebo Kurzy.cz.

Výrobce automobilů Saab nabízí widget pro fanoušky auto-moto a příznivce značky, který jim umožní sledovat aktuální informace ze světa Saab.

Symantec Internet Threat Meter nabízí aktuální informace o internetových hrozbách.

O autorovi

Ratibor Líbal se Internetem a internetovým marketingem zabývá již řadu let, na toto téma také publikuje v elektronických i jiných časopisech a přednáší pro posluchače z řad odborné veřejnosti. V současné době je výkonným ředitelem internetového pracovního a HR portálu Spravnykrok.cz, který nabízí firmám registraci a možnost uveřejnění svých volných pracovních pozic zdarma (zpoplatněn je pouze skutečný kontakt uchazeče se zaměstnavatelem), možnost geografického vyhledávání volných pracovních pozic v mapě, výsledky vyhledávání řazené výhradně dle relevance, systém referencí DREEMnet, aplikaci na měření spokojeností s prací a další originální služby a aplikace.

Přečtěte si také

Základy internetového marketingu
Krize? Příležitost pro segment HR

Rubriky: Internet

Související příspěvky

Zprávičky

Apple podal žalobu proti nově zavedeným nařízením EU o digitálních službách

19. 11. 2023
Zprávičky

Akcie polského Allegra klesají, firma očekává ztráty v mezinárodním podnikání

16. 11. 2023
Zprávičky

V největším objasněném případu internetové kriminality policie stíhá 10 lidí

16. 11. 2023
Zprávičky

Meta vznesla námitky v souvislosti s evropskou digitální normou DMA

16. 11. 2023

Zprávičky

Čipy a další technologie: Vláda schválila čtyři investiční pobídky za téměř 1,4 miliardy Kč

Pavel Houser
29. 11. 2023

Výroba komponentů pro čipy, vývojové centrum světelné techniky, elektromobilita či optika. Vláda schválila na

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

Amazon nabízí chatbota pro firmy, jmenuje se Amazon Q

ČTK
29. 11. 2023

Americký internetový prodejce Amazon nabídl chatbota pro firmy. Jeho cloudová divize AWS v úterý

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Atos oznámil, že jedná s Křetínským o změně podmínek prodeje své divize

ČTK
28. 11. 2023

Francouzská technologická společnost Atos jedná s firmou EP Equity Investment českého podnikatele Daniela Křetínského

Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun

Europol a Eurojust odhalily šiřitele ransomwaru, vůdce zatkli na Ukrajině

ČTK
28. 11. 2023

Policejní i justiční orgány z několika zemí odhalily zločineckou síť zodpovědnou za útoky s

Kvalita DDoS útoků je stále lepší, hrubá síla již není na pořadu dne

Pavel Houser
28. 11. 2023

Čísla počtu a celkové intenzity DDoS útoků na české firmy v říjnu stagnovala. Přesto

Meta čelí v Evropě stížnosti kvůli placeným verzím sítí Facebook a Instagram

ČTK
28. 11. 2023

Nezisková organizace NOYB předložila rakouskému úřadu na ochranu osobních údajů stížnost na rozhodnutí americké

Česká FTMO první mezi technologickými firmami střední a východní Evropy

ČTK
27. 11. 2023

Česká firma FTMO potřetí za sebou obsadila první místo v žebříčku nejrychleji rostoucích technologických

Google představil první chytré hodinky značky Pixel

Hrozby pro Android: V říjnu byl škodlivý kód nejčastěji ve falešných hrách

Pavel Houser
27. 11. 2023

Rizikem pro platformu Android v Česku byl i v říjnu Adware Andreed, a to spolu

Tiskové zprávy

Česká obchodní inspekce provedla ve 3. čtvrtletí 200 kontrol e-shopů

Společnost Onlio získala ocenění za svou případovou studii

Sněmovna schválila zavedení eDokladů. Od ledna mohou stahovat lidé občanku do mobilu

Změňte pohled na DMS, tento nástroj je totiž pro firmu klíčový

Město Ostrov implementuje spisovou službu GINIS od Gordicu

Lenovo ThinkPad X1 Fold 16 bude od prosince dostupný v České republice

Zpráva dne

Dvojitý výprodej a slevy od Goodoffer24: Windows 10/11 za € 12, Office za € 23!

Dvojitý výprodej a slevy od Goodoffer24: Windows 10/11 za € 12, Office za € 23!

Redakce
2. 11. 2023

Jsme u super výprodeje 11.11. Nákup hardwaru znamená velké výdaje, proto co největší úspora...

Kalendář

Pro 5
9:00

Jak se připravit na NIS2

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Web v éře, kdy obsah vytváří umělá inteligence

Pavel Houser
1. 9. 2023

Hned několik analýz a komentářů ve významných médiích spekulovalo v poslední době o tom, zda současná...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Agenda

ROS

FUP (Fair User Policy)

Nejpopulárnější články

Salesforce standardizuje globální infrastrukturu hybridního cloudu na Red Hat Enterprise Linuxu

itbiz
25. 9. 2023

Internetový marketing: Widget je udělátko

itbiz
27. 3. 2009

První konference low-code a no-code

První konference low-code a no-code

Richard Jan Voigts
4. 11. 2023

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

Femtosekundový laser může zefektivnit úpravy grafenu pro tranzistory

Pavel Houser
3. 11. 2023

Kvantové tyčky namísto teček mohou vylepšit displeje

Kvantové tyčky namísto teček mohou vylepšit displeje

Pavel Houser
16. 11. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Ledovce jsou na planetách všude, mohly by podporovat život i na Merkuru?
  • Další omezení pro kvantové počítače: Neexistují absolutně přesné hodiny
  • Pozoruhodné a vzácné astronomické úkazy v roce 2024

RSS AbcLinuxu RSS

  • PeerTube 6
  • S eDoklady lze mít od ledna 2024 občanku v mobilní aplikaci
  • Nová doména nejvyššího řádu: .meme

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.